24 Aralık 2013 Salı

Uyandırma Odası


Kalkmak üzere düştüğümde
yanımda istemeyecektim
yanımda kimseyi
kalkıp yürüyebilirdim.
Korkunun kafatasımı çatlatmama
faydası yoktu
Zararlar faydaları dörde bir siliyordu
kolumu kazancı yokuşunda
canımı kazancı yokuşuna
emanet etmemdeki aptallığı 
kimse kafama vurmamıştı.
Bir ben kafamı vurmuştum
demirdi, acıydı
kırığıma bir cin oturmuş
Kalkmaktan bahsetmiyordu.
tan yeriydi
canpazarı.

Bana ambulanslar
ameliyatlar bana
aşk acısı çekmek de iyi bir ihtimaldi aslında
yok bir aşkın acısı çekilmezdi
ama ihtimali de güzeldi.
Vurmayı ve vurulmayı diledim!
Bana ambulanslar
ameliyatlar
anesteziler bana.
Ah uyandırma odam, canım hayat!
Düştüysem tabanı da öpüp sevdim
çorabımı giydirin bana dersler verin
Kadınlar nicelikli ve acemi
Kadınlar esmer ve esmer olanlar
öpüp koklayın sarıp sarmalayın sevgilimi
denizi seyre de olsa
martılara ekmeğe
aman el ne der'e bile olsa
ziyaretime gelin.

Gelin oluyordum az daha
gelin, oluyordum az daha
Ucuna vardım döndüm
Bu tiyatroda başrolü de figüran kadar
selamladım ve öldüm.
Oyun bitmedi ama kapandı perde
Bu tiyatroyu kolonlarından başlayarak devirmeye karar aldım bir gece,
bana azmettiricimi getirin!

Düştüğüm gün kalkmayaydım güzeldi
bence tüm şarapçıların asıl hikayesi de bundan ibaretti
'Düştü de kalkamadı' desinler
beddualar kemgözler aman 
evlere ateşler!

Perde takamadığımdan gayrı yaram yok bugün
Dans edende kalkıyor tüm kollarım
en yükseğe en yükseğe en yüksek
hal bu banane, yüksek sizin işiniz
alçalmayı da ondandır iyice bilişiniz.

Evrenin hediyesini yoksayma
Evrenin hediyesini yoksayma
Evrenin hediyesi yok

Bir nimet efkârım
İnsanım var bereket
Takatimse çok şükür.

Ama kim diyor kadına kadın
Erkeğe erkek diye,
benim cinim var cinsim yok
evcilim, elifim, hüzne burnu değenim
göktenim
Tanrının da kusuru yok
neylediysem kendim eyledim

Bana renkli reçeller
nar çiçekleri bana
bana jelibonlar oyunlar balonlar bana

Kin etmeyi de az bileydim
şiire düşmeden evvel güzeldi
telkinler teskinler teselliler bana
Ben,
Yokuşlara yenik düşmede meşhur
kütlesiyle hür
koşarak ayrılıyorum politik ve dandik rüyanızdan
Bu bir naözür

Kırdım böldüm parçaladım
tüm bu tiyatroyu hem şiiri
korkarım tanrılar bu işe el atacak
biri ambulansı arasın!
bu insanlık enkazını kim toplayacak?

Yaşlıların ellerinden
çocukların gözlerinden
Öpüyorum sizi de
düştüğünüz yerlerinizden

Aman bir gün alıp bu sözleri bileyin
buralar alçak yerler dostlaar, tez gelmeyin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder